Framesi
Door de jaren heen

2023

De nieuwe Morphosis lijn is klaar. Nu nog innovatiever, met nieuwe formules en super duurzaam. Bekijk hier de nieuw Morphosis lijn

2021

De introductie van Framcolor Pure Pigment Plus, een kleuring die anders is dan alle andere kleuren De zure pH-formule geeft aan het meest kwetsbare en poreuze haar prachtige intense tinten.

2019

De introductie van veelzijdige complete styling voor hem en voor haar. For-Me is de nieuwe afwerkings- en stylingslijn, geformuleerd met innovatieve bestandsdelen en is ook nog eens uiterst milieuvriendelijk.

2019

De applicatietijd wordt gehalveerd met de revolutionaire Framcolor 2001 Intense die helderheid en schitterende kleuren combineert met een onverslaanbare intensiteit.

2018

Een innovatieve kleurtechniek van Passion4Fashion wordt geïntroduceerd bij stylisten over de hele wereld: met Strike4™ kun je de haarkleur nu in slechts 20 seconden veranderen.

2017

Met de Bold-lijn, en zijn levendige en schitterende tinten, verwelkomt Framcolor nieuwe generatie directe pigmenten die buitengewone resultaten opleveren en het haar glanzend, glad en beschermd achterlaten.

2015

“Fast Fashion Styling” is de nieuwe claim van de BY-lijn, die de topproducten van de vorige lijnen BY en I.Dentity onder één concept samenbrengt.

2014

De Morphosis lijn kreeg een volledig vernieuwde look. De haarverzorgingslijn werd volledig vernieuwd en de eerste DD Cream voor haar werd aan de lijn toegevoegd.

2013

Het assortiment breidde zich uit en zelfs de Verenigde Staten werden verliefd op de nieuwe Framesi producten. De Color-Lover producten werden een must-have voor miljoenen consumenten.

2010

Uitbreiding in het kleurengamma met de Framcolor Glamour lijn. Makkelijk in gebruik voor de professionele kleurist.

2008

Framesi zet I.dentity op de markt. Een uitbreiding en toevoeging aan de BY lijn voor de jonge en trendy consument.

2007

In samenwerking met de Polytechnische universiteit van Milaan word de innovatieve haarproductlijn Morphosis gelanceerd. Ook in dit jaar wordt Framcolor Eclectic op de markt gebracht. Een directe bestseller.

2005

Framesi bestaat 60 jaar en viert dit met een internationaal congres met haarstylisten uit de hele wereld. Dit is ook het laatste jaar dat Framesi de traditionele Mode Show in Milaan organiseert.

2004

De Options lijn wordt gelanceerd in samenwerking met de Framesi USA onderzoeksafdeling.

2002

De eerste volledige lijn met afwerkingsproducten wordt onthuld. Framesi BY. Dit jaar onstaat Partner Club Italian Style. Een Italiaanse club met de absolute top van Italiaanse
haarstylisten.

2000

Framesi breidt haar services uit met meubilair, consulting, promoties en marketing. Allemaal toegespitst op de ontwikkeling van de haarstylisten en hun kapsalon.

1998

Geboorte van het tweede hair style team: Italian Style Energy. Deze focust op glamstyle kapsels. Ook worden er een makkelijk te dragen collectie ontwikkeld geïnspireerd door trends uit de jonge generatie

1993

Belangrijke samenwerking met wetenschappelijke instituten in USA en Italiaanse universiteiten betekent meer onderzoek naar de nieuwe formules voor producten en meer en zwaardere kwaliteitstesten.

1990

Gebasseerd op de Milaanse modeshows, creërt Framesi de ‘Fashion Show’ In discotheken, theaters en op tentoonstellingen worden de Italian Style kapsels gepresenteerd door beroemdheden aan de haarstylisten.

1987

Het Padermo Dugnano complex wordt uitgebreid to 12.000 m2, nieuwe machines worden geinstalleerd om de productie uit te breiden. Ook de onderzoeksafdeling en
kwaliteitscontrole worden vergroot.

1982

Framesi formuleert Futura 80, de eerste kleurlijn met een 1:2 verhouding. Zacht voor het haar maar met intense kleur nuances.

1980

Framesi kiest Cosmoprof om haar eerste Italian Style haarmode collectie te presenteren. Dit is de eerste van vele prestigieuze internationale evenementen.

1979

Geboortejaar van Tom Moerman; al jarenlang een bekend gezicht bij Framesi België. Het eerste Framesi Hairstyle Team is een feit: Italian Style Framesi. Missie? Het interpreteren van de huidige trends en het creëren van haarmode collecties met een Italiaanse touch. Turkije ontvangt als eerste een distributielicensie.

1975

Framesi verhuist naar de nieuwe en modernere Paderno Dugnano faciliteit. Hier wordt ook het nieuwe interne onderzoekslabaritorium ondergebracht. Het eerste product wat naar USA wordt geëxporteerd is Cream Colour.

1973

Framesi start in Canada, en hierbij haar internationale distributienetwerk.

1968

Framesi neemt deel aan de Fiera Campionario in Milaan. Dit is de enige en meest prestigieuze tentoonstelling met de beste internationale producten op de markt.

1963

Framesi verhuist het hoofdkantoor naar een grotere locatie in het oude industriele gedeelte van Milaan. Dankzij een grotere productiecapaciteit, kan Franchina een verkoopnetwerk opzetten voor geheel Italië.

1960

Framesi bevestigt haar missie om de professionele haarstyling wereld te bedienen met shows en evenementen en haarproducten.

1950

Robert Franchina wordt eigenaar van het bedrijf en lanceert zijn eerste professionele lijn haarproducten, parfums en eau-de-colognes. Als voorloper lanceert Framesi als eerste een lijn haarkleuring compleet gemaakt in Italie. Deze producten worden direct
een groot succes.

1945

Framesi werd opgericht door Roberto Franchina en zijn vrienden Messa en Sironi (Fra-Me-Si) om talkpoeder en haarolie te produceren.